English summary:Das Digital Spy-Blog hat ein interessantes Patent ausgegraben, mit dem Sony sich offenbar Werbepausen in Computerspielen schützen lässt. Wörtlich heißt es in dem Patent vom 10. November 2011, dass Sony Anspruch auf "das Abspielen interaktiver Inhalte, das Pausieren des Abspielens von interaktiven Inhalten, der Anzeige von Werbung und dem Fortsetzen des Abspielens interaktiver Inhalte" erhebt. Mit interaktiven Inhalten seien unter anderem Computerspiele gemeint, offline oder über Netzwerke mit anderen Spielern.
In 48 Details legt Sony fest, welche Eingriffe in das Abspielen interaktiver Inhalte genau gemeint sind, welche Computerprogramme und welche Systeme dafür vonnöten sind. So sieht Sony etwa vor, dass der User durch ein Verlangsamen des "interaktiven Inhalts" auf die Werbepause vorbereitet wird, dass unterschiedliche User unterschiedliche Werbung vorgesetzt bekommen und dass die Werbepause zu einer vordefinierten, aber auch zu einer zufälligen Zeit einsetzen kann. Sony will sogar nach der Werbepause zu einem Zeitpunkt einige Sekunden vor dem Einsetzen der Werbepause zurückspulen können. Doch sind damit mitnichten nur Computerspiele gemeint. Die von dem Patent geschützten "Methoden und Techniken" beziehen sich ausdrücklich auch auf Fernsehen, Unterhaltungssysteme, DVD-Spieler, DVRs, Medienplayer und Heimserver.
Sony is working on a system to add advertisments during games and movies played on their system (playstation probably), that advertisments will not only appear when you play video games but also when you watch a movie that you bought on DVD/blu ray. After the advertisments, you can rewind a few seconds so you get a fair chance to get back into the game/movie. That will happen when you play offline and online, which means also in multiplayer games.
Those advertisments can appear randomly and at a specific time, before they actually start, the game/movie speed will get slower so you can prepare yourself for the pause. Games/movies in slow motion!
Different source:
A recently discovered Sony patent details a method for pausing games to insert ads.The patent involves the game first slowing down as a warning appears on-screen that it is about to pause. The ad then fills the screen, providing another warning that the game will resume right before the ad ends.
There is a description of how the same method could be used for networked multiplayer games, pausing all players at once to show an ad.It would also be possible for players to rewind their game slightly after an ad, in case the slowed gameplay or warning message had caused a user to miss part of the game.
It should be noted that Sony filed the patent in July of 2011, with the patent granted last November. Pop-up ads of this nature are fairly common among smartphone and tablet games, an area where Sony has few games of its own.
The patent does specifically mention its use with video game consoles, as well as the possibility of being implemented in DVD players and DVRs.
My opinion:
