Hey guys. One week ago, my computer started lagging while I was playing. It started out of nothing, which means:
No updating. No connection-problems. No programs were running (except TS and X-Fire, but I usually did not lag while they were running). The problem is, it still lags when I close the game for about 5 more minutes. From this day on, it did not stop. After ~30 mins, I start to lag, again! Restarting comp helps, but after 30-60 mins playing, it starts again >.<
Cpu processor load is about 13-15 %, can't be the problem. I did not change anything. I did not get any new program. I never lagged before.
Btw: I lag on every single game, even offline ones ;)
Some suggestions for solutions would be great.
GeniuZ
German:
Leute, ich lag >.<
Nach knapp 30-60 Minuten Spielen, fange ich extrem zu laggen an (ruckelartig, fast wie bei einer Diashow). So lässt sich überhaupt nicht spielen. Ist bei allen Spielen, ob on- oder offline. Es hat vor knapp einer Woche angefangen. Ich habe nichts verändert, kein neues Programm installiert, nichts. Ich habe vorher noch nie gelagged. Meine Cpu-Auslastung liegt bei circa 15 %, daran liegt's also auch nicht.
Irgendwelche Vorschläge für Lösungen wären toll.
GeniuZ
Lags
Moderator: hife

Re: Lags
Öffne mal (von vorne gesehen) Dein rechtes Seitenteil und lass es mal für eine Spielesession geöffnet und schau was passiert. Solche Phänomene sind meist auf Überhitzung der CPU und/oder der Grafikkarte zurückzuführen.
Lass es mal offen und schau, ob es weiterhin laggt. Bei solchen Sommertemperaturen im Zimmer kann so etwas durchaus vorkommen.
Lass es mal offen und schau, ob es weiterhin laggt. Bei solchen Sommertemperaturen im Zimmer kann so etwas durchaus vorkommen.

[18:30] -=TAG=-Snoop: Okay, Thank you, and sorry for interrupting your ingenious laboratory work Professor Vash.

Das erinnert mich daran wie ich bei meinem alten Computer jeden Sommer dazu gezwungen war, einen 20 cm Ventilator neben den geöffneten PC zu stellen um zu verhindern, dass er abstürzt...
Du könntest auch die Temperatur der Hardware überwachen, und das Spiel in einem Fenster starten, nicht im Vollbildmodus.
http://www.cpuid.com/hwmonitor.php
Du könntest auch die Temperatur der Hardware überwachen, und das Spiel in einem Fenster starten, nicht im Vollbildmodus.
http://www.cpuid.com/hwmonitor.php
Narcissus: You never hit more than 1 sniper shot in a row. Never have.

If you post in english someone no-german can also give you an help more =\

Hidden content:
NOW DANCE, FUCKER, DANCE!

He posted in english...Dj_Pacio wrote:If you post in english someone no-german can also give you an help more =\
Hey guys. One week ago, my computer started lagging while I was playing. It started out of nothing, which means:
No updating. No connection-problems. No programs were running (except TS and X-Fire, but I usually did not lag while they were running). The problem is, it still lags when I close the game for about 5 more minutes. From this day on, it did not stop. After ~30 mins, I start to lag, again! Restarting comp helps, but after 30-60 mins playing, it starts again >.<
Cpu processor load is about 13-15 %, can't be the problem. I did not change anything. I did not get any new program. I never lagged before.
Btw: I lag on every single game, even offline ones ;)
Some suggestions for solutions would be great.
GeniuZ
Narcissus: You never hit more than 1 sniper shot in a row. Never have.

Ok i fail xD, i read Vash's reply and only the german part of Geniuz's post so xD
Sorry xD
Sorry xD

Hidden content:
NOW DANCE, FUCKER, DANCE!